Kaffekompaniet: Varumärkesarbete
Kaffekompaniet är en ledande leverantör av fikalösningar på jobbet. Tillsammans påbörjade Kaffekompaniet och Business and Emotions en varumärkesresa som innebar ny logotyp och ett helt nytt koncept på bilar, muggar och allt däremellan.
Det som syns oftast, som sen ska färga av sig på övrig kommunikation, är loggan och den grafiska profilen. Loggans rundhet symboliserar kaffekoppen och K:et det goda innehållet. Den grafiska profilen utgår ifrån två typsnitt av olika slag, samt en sober färgpalett som både differentierar sig i branschen och stämmer väl ihop med varumärket.
Idag har BE fortsatt hand om Kaffekompaniets kommunikation där jag varit delaktig i arbetet med att förvalta deras varumärke vid framtagandet av intern/extern kommunikation, designskisser för app, förpackningsdesign, eventmaterial och content till sociala medier, m.m. Här följer ett urval av det jag tagit fram som har gått i tryck/publicerats.