Frick Design

Tamro: Rebranding / Varumärkesutveckling

Under hösten 2019 påbörjade Tamro och Business and Emotions processen att rebranda deras varumärke och göra en omfattande uppdatering av alla berörda enheter. Tamro är ett läkemedelsföretag som i nära 100 år har sett till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska.

I deras nya grafiska manér frontar budskap i form av typografiska element och färgstarka kulörer samt en ny logotyp med geometriska, organiska former som får Tamro att sticka ut ordentligt från sina konkurrenter. Detta i kombination med en mjukare ton i både bildspråk och textinnehåll har målet varit att skapa ett mänskligare Tamro.

Jag påbörjade min praktik på Business and Emotions i samband med uppstarten av detta projekt och fick därigenom vara med i hela processen från att ta fram till att utveckla en stor mängd enheter. Ett axplock av dessa som jag levererat är visitkort, brev, annonser, fasadvepor, parkeringsskyltar, posters, anteckningsblock, pennor, block, mappar, rollups, kaffemuggar, flaggor, nyckelband, t-shirts, tygkassar, vattenflaskor, arbetskläder, mallar för Microsoft Word och PowerPoint, extern- och internkommunikation, exteriör- och interiörskyltar, m.m. Här följer ett urval av det jag tagit fram som har gått eller är påväg till tryck/publicering.