Frick Design

Myresjöhus: Huskatalog och lanserings film

Myresjöhus är en av Sveriges äldsta hustillverkare och grundades 1927. Sedan starten har Myresjöhus levererat över 95 000 hus och är i dag en del av OBOS som är en av Nordens största bostadsutvecklare.

Våren 2020 uppdaterades Myresjöhus grafiska profil, framtagen av Business and Emotions. Den nya profilen genomsyras av tre huskategorier; Modern – Industri – Lantlig. Arkitektur inspirerad av naturen, där naturnära färger blandas med ett bildspråk som är både scandinavian chic och urbanskt. Layouten domineras av en editorial style, där hussidor blandas med magasinliknande artiklar och repotage.

Sommaren 2020 publicerades Myresjöhus nya huskatalog + tillvalskatalog, framtagen av Business and Emotions. Till detta projekt hade jag rollen som AD-Ass och Originalre. Jag tog fram och layoutade omslag, ett stort antal nyckelsidor och såg till att hela teamet kunde arbeta effektivit i de stora arbetsfilerna, säkerhetsställde korrekta mått på planlösningar, fasadritningar, mm samt såg över färghantering och förberedde katalogen för tryck.

I samband med lanseringen av katalogen fick jag även uppdraget att klippa ihop en film för att marknadsföra Myresjöhus nya grafiska profil som syntes i sociala medier.